Forsendelse og retur
Salgsvarer og spesialbestillinger byttes ikke
Levering og retur
Frakt og levering:
Varer blir sendt som A-post / Servicepakke, og de vil normalt sendes i løpet av 1-3 virkedager(mandag-fredag). Større pakker sendes som klimanøytral pakke med sporing. Sporing sendes på mail slik at man kan hente ut pakken så fort den ankommer postkontor.
Varer kan hentes gratis i Fauske (husk å avtale henting)!
Når du får en mail med «levert» betyr dette at ordren din er pakket ferdig og går med neste post sending. Posten går fra Fauske postkontor mandag-fredag kl. 15.30.
Feil eller manglende leveranser:
Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss snarest, og senest innen 8 dager etter mottatt forsendelse. Send oss e-post på post@videco.no og skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg. Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen – ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen.
Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også du kontakte oss så snart som mulig.
Angrerett og retur:
Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager.
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp.
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette.
Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss og kunden betaler returporto og blir ikke refundert.
Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema.
Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Sendes til:
Videco
Trostveien 4a
8207 Fauske
Reklamasjon/garanti
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).
Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid.
Kjøper må selv dekke kostnader for frakt begge veier og har risikoen for transporten tilbake til oss.
Tilbakebetaling skal finne sted 10 dager etter at vi mottar produktet fra deg. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje.
Ved innsending av produkter som det ikke er feil på, eller feil som ikke dekkes av reklamasjonsretten, blir kunden belastet et servicegebyr på 500,- pluss fraktkostnadene begge veier.
Skadet gods
Etter mottakelse av sending/varer skal kjøper omgående undersøke pakken og eventuelt melde fra om skade/feil på sending. Skade skal meldes senest innen 8 dager etter mottatt vare, hvis ikke anses leveransen som godkjent.
Som kjøper skal du:
- Beskrive skaden på en kortfattet, men informativ måte.
- Ta bilde av skadene for dokumentasjon.
- Hvis mulig informer transportør (posten) på stedet om skade på sending.
Personopplysninger Videco.no behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger.
Retur av produkter for garanti/reklamasjon/service skal alltid avtales med oss på forhånd.